Februárban a Messe Frankfurt bejelentette a Paperworld, mint független németországi vásár megszűnését. Ez kérdéseket vet fel, megkérdeztük Julia Uherek és Yvonne Engelmann  -t a Messe Frankfurttól akik hátra és előre tekintenek. Többek között elmagyarázzák, hogyan kerül át a Paperworld az Ambientébe, és miért jelenthet ez a végén akár nyereséget is.

Julia Uherek, a fogyasztási cikkek vásárainak vezetője és Yvonne Engelmann, az Ambiente Living, Giving, Working vezetője a Messe Frankfurtnál.

Ms. Uherek, Ms. Engelmann, hogyan változott a Paperworld kiállítóinak és látogatóinak száma az elmúlt 10-20 évben? Mikor érte el a vásár a tetőfokát?

Julia Uherek:A vásár mindig az iparág tükre, és a teljes piaccal párhuzamosan fejlődik. Az olyan fontos befolyásoló tényezők, mint a digitalizáció, a globalizáció vagy a piacon zajló konszolidáció, a kiállítói és látogatói számban is megmutatkoznak, amelyek hasonlóan trendiek. A fogyasztási cikkek piaca történelmileg erős ingadozásoknak volt kitéve. Számunkra kulcsfontosságú, hogy szakvásárainkat jövőorientáltan és a piaci igényeknek megfelelően alakítsuk ki. Ez magában foglalja a bátor lépéseket is, amelyek teljesen új üzleti távlatokat nyitnak meg. Teljesen újragondoltuk a fogyasztási cikkek szakvásárait, és 2023. február 3. és 7. között a fogyasztási cikkek otthona mottóval új otthont kínálunk az irodaszeriparnak.

Hogyan alakultak az évek során az irodaszerek, a Remanexpo, az iskola és a kézművesség témakörei?

Julia Uherek:Ahogy a gyártók termékportfóliója fejlődik, vagy a szakma újra feltalálja magát, úgy változik a szakvásár is. Ez különösen érvényes a vezető kereskedelmi vásárokra. Ennek során biztosítjuk, hogy a termékek átrendezésével új célcsoportokat aktivizáljunk, üzleti kapcsolatokat mozdítsunk elő. A kézműves és kreatív design szektort óriási mértékben megerősítette a Creativeworld és a Paperworld szétválása. A vásár a hobbi-, kézműves- és művészkellékek legsikeresebb platformjává fejlődött. A Remanexpo termékköre ideális otthonra talált a Paperworlden belül, és az ipar mellett tovább fejlődött. Az irodaszerek és iskolák tematikájának erősítése, valamint a termékcsoportok pozicionálása érdekében a Paperworld 2017 számára kifejezetten az irodai és írószer területeit dolgoztuk ki. Ezáltal mindkét területen új prioritásokat tudtunk felállítani, és előrébb vinni a modern iroda témáját. Röviden: nem csak a keresletet és kínálatot tükrözzük, hanem aktívan lendületet is adunk a piac egészének előremozdításához.

A papírmentes iroda víziója befolyásolta a „Papírvilág” iránti érdeklődést?

Julia Uherek:A digitalizálás minden idők egyik legnagyobb változása. Az elmúlt 25 év során pedig számos magatartást, életterületet és egész iparágat alapjaiban változtatott meg. A digitalizáció erős hatással van az irodai munkára is. Az irodatervezéstől és -bútorozástól a szerszámokig és fogyóeszközökig: a mai irodák egészen másképp működnek, mint 30 évvel ezelőtt. Ez pedig olyan izgalmassá és egyben kihívást jelentő az iparág számára, innovációkat hoz, új termékvilágokat és használati forgatókönyveket hoz létre. Feladatunk ezen új fejlesztések összekapcsolása a hagyományos termékterületekkel és iparági szereplőkkel,

A Paperworld bezárásáról szóló döntést pusztán a koronavírus okozta, vagy már hiányos volt?

Julia Uherek:Sem sem. Mint mondtam, a vásároknak számos funkciója van. Az én nézőpontom szerint a legfontosabb a fejlődés és az innováció felmutatása, valamint a kereslet és a kínálat összehozása – olyan módon, amely izgalmas és nyereséges minden érintett számára. És pontosan ez vezérelte döntésünket. Hogyan teremthetünk új, vonzó és jövőbe mutató jelentéskontextusokat az írószeripar számára, hogy a kiállítók egyrészt új vásárlói kapcsolatokat teremtsenek, másrészt új, izgalmas termékterületeket mutathassanak be a látogatóknak? A stagnálás nem ad új lendületet az üzleti életnek. De pontosan ez a célunk: új lendületet adjon a Paperworld áthelyezésével az Ambiente Working termékterületre. És ez minden iparági szereplőnek, a kereskedelmi irodaszereknek, a design-orientált irodai berendezéseknek és a Remanexpo termékterületnek.

Voltak hibák a Paperworldben a szakvásár részéről (kulcsszó: árak)?

Julia Uherek: Senki sem hibátlan, aki döntéseket hoz, és még ha bátor is. De egyáltalán nem ez a kérdés az új 2023-as koncepciónkkal kapcsolatban. Sokkal inkább azokról a lehetőségekről szól, amelyek az irodaszer-ipart és annak piacait érintő hatalmas szerkezeti változásból adódnak. Mindig figyelemmel kísértük és elemeztük az iparág körülményeit, igényeit, és ennek alapján alakítottuk ki kínálatunkat, és fektettünk be szakvásárainkba. Az igaz, hogy az új koncepció lényegesen forradalmibb, mint a múltban. És meg vagyok győződve arról, hogy ez új előnyöket fog hozni az iparág számára.

Hogyan értékeli az írószergyártók és -kereskedők helyzetét? A márkagyártók 2020-ban már feloszlatták az Office Gold Club-jukat, és sokan már rég eltávolodtak az irodaszerek témájától. A kiskereskedelem a világjárvánnyal és az online versennyel küzd. Most mindkettő elvesztette a világ vezető szakvásárát.

Julia Uherek:Nem veszteségről van szó, hanem nyereségről. Az irodaszeriparnak Frankfurtban volt és van otthona. 2023-tól pedig még sok új módszerrel az ügyfelek megszerzésére és a termékpaletta összeállítására. Kívülről gondolkodtunk, és sok jóváhagyást kaptunk a gyártóktól, kereskedőktől és ügyfeleinktől ehhez a lépéshez. Felismeri az új termékösszetételből adódó sokrétű lehetőségeket. Mert a piac jelenleg nyomás alatt van, legyen szó a digitalizációról, a munka világának rugalmassá tételéről vagy a munka és a szabadidő világának összevonásáról. A termékek beszerzésében is nagy a mozgás, változás. Aktívan vállaljuk ezt a szerkezeti változást, új lehetőségeket mutatni a gyártóknak és a kereskedőknek. Új célcsoportok számára készítünk ajánlatokat, így minden résztvevőnek valódi hozzáadott értéket kínálunk új üzleti impulzusok, szinergiák és inspiráció révén. Ily módon támogatjuk és kísérjük a globális ipart annak további fejlődésében – mégpedig három vásári formátumon keresztül: a világ vezető szakkiállításán, az Ambiente-en, valamint a vezető iparági formátumokon, a Christmasworld-en és a Creativeworlden keresztül – egyablakos ügyintézésként, egyúttal egy hely.

Miért ne lehetne alternatívaként a Paperworld 2021 és 2022 online lebonyolítása?

Julia Uherek:Természetesen nagyon nehéz volt lemondanunk a Paperworld 2021-et és 2022-ben is. 2021-ben sok kiállítót és látogatót tudtunk elérni a Digitális Nappal. 2022-ben már régóta dolgozunk egy fizikai vásáron. A rendezvény előtt mintegy négy héttel történt lemondás után egy tisztán digitális esemény megszervezése egyszerűen túl rövid volt. Ennek ellenére digitális megoldásokat fejlesztettünk ki, amelyek célzottan kiegészítik fizikai vásárainkat. Olyan digitális ajánlatokat kínálunk, mint az egész évben elérhető kiállítói és termékkereső, a fizikai vásár kiterjesztéseként a Digital Extension, a Conzoom Solutions és a Nextrade, amelyek lehetővé teszik az iparág számára, hogy inspirációt, tanácsot és megrendeléseket kaphasson. Emellett jelenleg is hozzuk létre a Digitális Akadémiát a Future of Work Akadémiánk részeként. Továbbra is a fizikai találkozás a kínálatunk magja, amit ésszerű helyeken digitális ajánlatokkal egészítünk ki. A vásár a közvetlen csere és a termékek helyszíni megtapasztalása révén virágzik.

Hogyan kell az egykori Paperworld komponenseket átvinni az Ambientébe? Úgy tűnik, erre nem sok hely van tervezve - az Ambiente Working (áprilistól) a Remanexpo és az előadótér kizárólag a 4.2-es teremben zajlik.

Yvonne Engelman:2023-ban az Ambiente Living termékterület kibővül a szerződéses üzlettel, amely jelenleg a 3.1-es csarnokban található, a munka jövője témával. Itt találkoznak irodaszerelők, belsőépítészek, projektfejlesztők, létesítménymenedzserek, nagy- és kiskereskedők az irodai berendezéseket szállítókkal, különleges előadások és izgalmas előadássorozatok, amelyekkel az irodai munka jövőjét tervezik, ismertetik és kézzelfoghatóvá teszik. A 4.2-es csarnokban található az Office termékterület az irodai kellékekhez, berendezésekhez és technológiához kapcsolódó termékekhez. A 6.2-es csarnokban talál új otthonra a Remanexpo termékterület utángyártott nyomtatótartozékokkal. Vásárlók, akik írószereket, tömböket, naptárakat keresnek az Írószerek életében és termékvilágában, tökéletes kezekben vannak az Ambiente Giving részlegében. Az iskola tantárgy is szorosan összefügg az adakozás és adakozás témakörével. Ezért ezeket a termékcsoportokat integráljuk az Ambiente Giving területébe. Ez azt jelenti, hogy a Paperworld irodaszer-területe nagyrészt az Ambiente Givingben találja meg új otthonát a Creativeworldben (író- és rajzeszközök) és a Christmasworldben (szalagokkal és csomagolással). Az irodaterület és a Remanexpo kiállítói az új Ambiente munkaterületen találhatók, ahol minden a holnap munkavilága körül forog. Természetesen az elkövetkező években tovább szeretnénk fejleszteni az Ambiente Working-et, de most az a kérdés, hogy a területet erősen az Ambientén belül helyezzük el. Az elmúlt hetekben hatalmas hitugrás történt az iparágban, ami nagy térigényhez vezetett. Ezután ismét optimalizáltuk a hangulatot.

A Dining (asztal, konyha és háztartás), Living (lakás, dekoráció) és Giving (ajándéktárgyak) révén az Ambiente végső soron a magán-végfelhasználókat célozza meg. Az új munkaterülettel az üzleti ügyfeleket hozzáadják, így a munka a magánszektorhoz, a B2B üzlet pedig a B2C-hez. Miért olyan jó ötlet ez?

Yvonne Engelman:Az Ambiente mindig is egyértelműen a B2B üzleti ügyfeleket célozta meg, azaz a kereskedelmi ügyfeleket, a szakosodott kis- és nagykereskedőket. Az Ambiente Working ügyfelei számára különösen érdekesek az Ambiente HoReCa és Contract Business jól megalapozott és növekvő területei. Az irodai berendezésekhez és íróasztalokhoz készült termékek mindig is az Ambiente kiállítóinak életstílus kollekcióinak részét képezték. Ez azt jelenti, hogy izgalmas szinergiapotenciál rejlik itt – a kiállítók és a látogatók számára. Ezért fontos lépés ennek a területnek az Ambientén belüli létrehozása és fokozatos bővítése. A társadalmi változás erőteljes változásokhoz vezet az írószeriparban, ami a gyártók termékportfólióit vagy a megváltozott értékesítési csatornákat, célcsoportokat illeti. Egyértelmű fókuszt és új üzleti otthont kapnak új kontextusban – ideértve a koncepciók és áruk bemutatását, valamint a csúcsminőségű előadássorozatokat.

Hol látja magát az Insights-X-szel és az Orgateccel versenyben lévő kiterjesztett Ambiente-vel?

Yvonne Engelmann: Minden rendezvénynek, beleértve a regionális rendezvényeket is, amelyek sikeresek a piacon, megvan a maga indoklása és jelentősége. A világ vezető szakkiállításaként a kibővült termékszinergiák és vásárlói célcsoportok révén még nagyobb nemzetközi jelentőséget érünk el, ami a média visszhangjában is megmutatkozik világszerte. Az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld párhuzamával elfoglaljuk a teljes frankfurti kiállítási központot, és olyan termékpalettát mutatunk be, amely még soha nem létezett ilyen mélységben és szélességben máshol. Ezért még átfogóbb hozzáadott értéket kínálunk kiállítóink és látogatóink számára.

Hány hagyományos Paperworld kiállítót vár még az Ambiente 2023-ra?

Yvonne Engelmann: A számok jelenleg egyáltalán nem számítanak. Különösen az Ambiente Working környezetben állunk nagyon szoros kapcsolatban a kiállítókkal, ismertetjük az új koncepciót és keressük a legjobb lehetőségeket cég- és termékbemutatókhoz. Mivel az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld minden kiállítója új csarnokokba költözik, új termékkombinációk és megváltozott keretfeltételek vannak, ezért az órarendünket is bővítjük, hogy az egyedi megkeresésekre tudjunk válaszolni, kellő tanácsot adhassunk. A következő hetekben azonban minden bizonnyal bejelenthetjük az első kulcsjátékosokat. Kíváncsi.

Nagyon köszönöm.

Robert Nehring tette fel a kérdéseket.

( megjelent az Office Dealzz engedélyével)

 

kkvdirect banner1