Nem hittem, hogy egyszer megírom a Peprworld nekrológját, de hát úgy látszik, egyszer ennek is el kellett jönnie. 

Mert hát megtörtént : a Messe Frankfurt, a Paperworld sok évtizedes szervezője egy ma ( 2022.02.10.) reggeli sajtókonferencián új kiállítási csomagot jelentett be : 2023-tól Ambiente Working néven új kiállítási jelenik meg a piacon, Home of Consumer Goods (Fogyasztói cikkek otthona) mottóval, amely a Christmaworld, a Creativeworld és az Ambiente kiállítások együtteséből jön létre. Fontos részlet még, hogy a szervezők hangsúlyozottan beszerzési vásárnak tekintik az új kiállítást, ami gyökeres változás a korábbi nemzetközi kiállítási profilhoz képest. 

Aki hiányolja a felsorolásból a Peperworld-öt, nem téved : a Paperwold ezen a néven nem jelenik meg többet Frankfurtban, a Paperworld beleolvad az Ambiente kiállítás-részbe.Aki ismeri az Ambiente-t tudja : valóban remek kiállítást tisztelhetünk benne, amely elsősorban az otthoni dekorációra koncentrál, azaz a modern kanapék, gyertyatartók, dizájnos gipsz angyalszárnak és virágcserepek otthona. Ebbe integrálódnak majd bele – a kiállításszervezők szerint – a korábbi Paperworld kiállítói. 

Sajnos azt még nem sikerült felderíteni, hogy hogyan alkalmazkodnak majd a Paperworld szakmai kiállítói közül például az iratrendezők, irat-megsemmisítők vagy a golyóstollak hegyeinek gyártói, de egy valami biztos : egy olyan mérföldkőhöz érkeztünk, amelyről tudtuk, hogy valahol vár erre a szakmára, de azt nem, hogy idejekorán szembesítenek vele. 

A Paperwold kiállítás azért nem tűnik el teljesen : Kínában és Dubajban továbbra is megrendezik majd.

(si)

kkvdirect banner1